Європа відроджує мережу нічних поїздів

 
  У Європі знову курсуватимуть нічні поїзди. Чотири провідні національні залізничні компанії оголосили про запуск нових нічних маршрутів, які зв'яжуть ключові європейські міста.
 
 
Німецька компанія Deutsche Bahn, австрійська ÖBB, французька SNCF та швейцарська SFR оприлюднили плани на найближчі роки. Протягом наступних чотирьох років оператори мають намір запустити маршрути: Відень-Мюнхен-Париж, Цюріх-Кельн-Амстердам, Відень-Берлін-Брюссель-Париж, Цюріх-Барселона. І це тільки початок.
 
Учасники проекту Nightjet, у рамках якого ці перспективи буде реалізовано, мають намір збільшити пасажиропотік на початковому етапі з 1,4 до трьох мільйонів людей.
 
 
Раніше міністр транспорту Німеччини Андреас Шойєр оголосив 2021 рік залізницею.
 
І уряди європейських країн серйозно задумалися про те, щоби замінити поїздами нетривалі авіаперельоти. Адже це цілком відповідає глобальній стратегії Євросоюзу щодо впровадження більш екологічних поїздок.
 
Залізничні нічні подорожі ніколи не зникнуть
 
За останнє десятиліття мережа нічних поїздів була фактично знищена. З здешевленням квитків на авіаперельоти у необхідності таких поїздів сумнівалося дедалі більше людей.
 
У 2013-2014 роках припинили ходити склади, які пов'язували Париж та Мадрид; Рим та Барселону; Амстердам, Прагу та Варшаву; Берлін, Париж та Київ.
 
Проте експерти стверджували, що залізничні нічні подорожі ніколи не зникнуть.
 
Влітку 2020 року чеський залізничний перевізник RegioJet довів актуальність цих подорожей насправді. Компанія запустила спальний поїзд із Праги до курортів Хорватії. Щоденне заповнення вагонів становило 90 відсотків.
 
Експерти стверджують, що нічні переїзди залізницею знову набувають популярності ще й через пандемію. Мовляв, поїзд, на відміну від літака, надає більшу можливість дистанціювання.
 
У зв'язку із цим австрійський перевізник ÖBB вже навіть розробив «капсульні» спальні вагони. Кожне спальне місце буде являти собою окремий «міні-люкс» з дверима, що замикаються.